Teen Wolf - Farkasbőrben FRPG
Menü
 
Belépés a játéktérre

Történetünk a Kalifornia állambeli Beacon Hills-ben játszódik. 
Ez a kisváros nem éppen mindennapi, de ezt persze csak nagyon kevesen tudhatják. A 11 évvel ezelőtti szörnyű tragédiát mindenkit megviselt, főleg a Hale családot. A család házát porrá égették, s még mindig nem kapták el a tettest. Talán éppen ezért is tért vissza Derek Hale, vagy mégsem?
A városban egyre több vérfarkas rohangál, és sokan nem is sejtik, hogy az éjszaka sűrű sötétje alatt milyen fenevadak leselkednek rájuk... Tovább >>
 
Facebook csoportunk

Örömmel értesítelek titeket, hogy a kiírt szavazás után, miszerint legyen -e facebook csoportunk, szívesen csatlakoznátok-e, a többség szavazata alapján létrehoztam, Teen Wolf - Farkasbőrben FRPG néven. Minden játékost és leendőbeli játékost szeretettel várunk! 
Csatlakozz te is >>

 
Egyéb

Vendégkönyv  xX véleményed az oldalról
Hirdetőkönyv  xX itt hirdess!
Kapcsolat  xX Írj nekünk!

 

 
Szavazz ránk!


Szavazz az oldalért! Kattints minden nap a két képre, ezzel segítve, hogy előrébb kerüljünk a toplistán.

***

***

 

 
Cserék

Elite cserék

Sárkányok - A mágia teremtményei
 Wolf&Cat Roleplay Anchorage RPG
Dirty Vegas Frpg RP Help Raindor Hills Frpg
  

 

Top cserék


itt kérj cserét >>

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

Populáció
Indulás: 2013-08-11
 
BlogPlusz
Friss bejegyzések
Friss hozzászólások
 
Tags

teen wolf, frpg, szerepjáték, fórumos szerepjáték, farkasbőrben ébredve, farkasbőrben, mtv, know your enemy, lose your mind, this might hurt, Beacon Hills, Scott McCall, Allison Argent, Derek Hale, Cora Hale, Peter Hale, Lydia Martin, Stiles Stillinski, vérfarkas, vadász, természetfeletti, rpg, kanima, alfa, omega, béta, karakter, druida, nogitsune, róka, kitsune, mitológia 

 

 
A szerepjátékról általánosságban
Mi is az a szerepjáték?
 

 

 


A fórumos szerepjáték (röviden FRPG), vagy "szöveges alapú online szerepjáték" a szerepjátéknak azon formája, melyet a játékosok egy fórumon játszanak le, egyesítve a szerepjátékot a "közös regényírással". Az ilyesfajta játékok esetén nincs kockadobás, a rendszer általában vagy nem létezik (freestyle játékok) vagy nagyon le van egyszerűsítve. A játékok változóak, néhány játéknak csak mesélő felügyeletével lehet játszani, néhánynál viszont teljesen szabad stílusú, és a mesélő opcionális. A játék úgy folyik, hogy az egyik regisztrált felhasználó leírja hogy a karaktere mit mond és mit csinál (vagy egy főszereplőt lehet irányítani), és vagy egy másik játékos válaszol rá, vagy egy mesélő. És ez így folytatódik egészen a "kaland" végéig, vagy míg a 2 karakter elköszön egymástól. Az fórumos alapú szerepjátékokról így általában el lehet mondani, hogy szöveges alapú online szerepjátékok, életszimulációs elemekkel keverve (de természetesen a szöveges alapú játék határain belül).

 

A játék résztvevői:

Mesélő: 
A szerepjátszás elengedhetetlen résztvevője a kalandmester, azaz a mesélő (KM, avagy DM - dungeon master, GM - game master) aki egy személyben felel a történet előremeneteléért, valamint a szabályok betartásáért. Ő találja ki a cselekmény vázát, a megoldandó feladatot, a küldetést. Habár a mesélőnek nincs karaktere, ő személyesít meg minden nem játékos karaktert. Ő dönt minden olyan kérdésben, amire a játékosoknak nem lehet kihatása (például esik-e az eső, avagy kik laknak az adott városban). A mesélő joga bármely kérdésben a végső döntés meghozatala, szava megkérdőjelezhetetlen. Érdemes azonban megjegyezni, hogy ez a jogkör nem adhat okot igazságtalanságra vagy visszaélésre. A mesélő szerepét mindig ugyanaz a résztvevő játékos tölti be egy kalandon belül. Kalandonként azonban ez akár változhat is. 
 
Kétségtelen, hogy a mesélőnek a játékosokénál jóval nehezebb feladata van. Az általa leírt környezet folyamatos mozgásban, változásban van, illetve kell, hogy legyen. Tegyük fel, hogy a mesélő egy nagyvárosi környezetben kíván egy kalandot mesélni. Előtte az asztalon térképek és rajzok sorakoznak, hogy kellékként könnyítsék mind a játékosok, mind a saját dolgát. A kalandmester elképzeli az utcát, ahol a játékosok éppen sétálnak, netán keresnek valamit, és megfelelő leírást ad a helyszínről. Ám ez önmagában még nem elég. Az utcán autók haladnak, dudálnak, az emberek kiabálnak. A járdán embertömeg hömpölyög, és egy csatornanyílásból émelyítő bűz árasztja el az utcát. Ezeket a szereplőket, történéseket mind a mesélő mozgatja, írja le, tölti meg a világot élettel. 
 
 
Karakter: 
Karakternek nevezzük azokat a kitalált személyiségeket, akik a történet szereplői. A karakterek két fő csoportra oszthatók: 
játékos karakterek (JK avagy PC - player character), akiket a játékosok irányítanak. Ők a történet főszereplői. A játékosok akár játékülésenként cserélgethetik őket és újat találhatnak ki, azonban sokkal jellemzőbb, hogy egy karakter sokáig, akár évekig folytatja pályafutását. A játékos így lehetőséget biztosít a fejlődésre és rendszerint a játék is élvezetesebb egy megkedvelt állandó karakterrel. 
 
Nem játékos karakterek 
(NJK avagy NPC - non-player character), akik a kalandmester irányítása alatt állnak. Ők a történet visszatérő vagy egyszeri mellékszereplői. Így tehát a mesélő mozgatja mind a gonosz sárkányt, mind a megmentésére váró királylányt, az aggódó királyt, az úton szembejövő vándort és így tovább. A nem játékos karakterek jelenléte elengedhetetlen egy történetben, kidolgozottságuk nagyban hozzájárul a kaland színességéhez.
 
forrás: wikipedia
 
 
 
Az frpg.hu írása
 
Sokan nem tudják hova rakni a szerepjátékokat, és csak kérdésekkel bombáznak, hogyha megemlíted, hogy Te játszol - mi ez, hogy működik, miért jó. Ez fokozottan igaz a fórumos játékokra, még kevésbé értik meg az emberek, hogy miért is játszol ilyenekben, és hogy működik. Talán ez a cikk segíthet nekik...
 
A fórumos játékok és általában a szerepjátékok is sokszor azzal a kellemes dologgal kecsegtetnek, hogy kiléphetsz a szürke hétköznapokból, és olyasvalaki lehetsz, aki amúgy sosem lehetnél - legyen szó itt akár a fizikai törvények miatti korlátozásról, vagy csak javak szempontjából való határokról. Olyan világokat járhatsz be, aminek a fantáziád szabhat csak határt, olyan karakter bőrébe bújhatsz, ahol kiélheted rejtett vágyaidat is.
 
Ez mind szép és jó, de azért elég hamar unalmas lenne, ha mindent megtehetnél. Hisz nincs olyan, hogy legjobb. Ha ketten gondoljátok magatokat legjobbnak, akkor abból már vita lesz, nem játék. Ezért a szerepjátékok esetében általában valami szabályrendszer szab határt a karaktereknek, úgymond lekorlátozza őket. Ez alól van kivétel, de most maradjunk meg az általánosságnál. Ebben a rendszerben meg van szabva, hogy mit tehet meg a karaktered, és mit nem. De akkor mégis miben más, mint a valóság? Többek közt abban, hogy lényegében minden kockázat nélkül történhet mindez, továbbá a szabályok keretein belül nem egy módon járhatsz végig, hanem akár több, különböző utat is kipróbálhatsz - ellentétben a valósággal, ahol komoly probléma, ha meghalsz, illetve nem tudsz átülni egy dúsgazdag vezérigazgató testébe csak úgy.
 
Tehát a legalapvetőbb szempontból ezt kínálja egy szerepjáték: végy egy bármilyen karaktert (a rendszer által felállított korlátok között), majd az ő szemszögéből lásd a dolgokat, az ő szemszögéből beszélj, reagálj, cselekedj, gondolkodj. És ha valami baj történik vele akkor sincs nagy gond - legfeljebb elveszted a játékot, ami nyilván Neked is negatívum, de nem dől össze tőle a világ.
 
A fórumos szerepjáték (FRPG, mint forum role-playing game) egy olyan szöveg alapú szerepjáték, amit online, az interneten játszanak. A legszembetűnőbb különbség más szerepjátékokhoz képet, hogy nem szóval, vagy testi interakciókkal játszanak a játékosok, hanem egy szöveges felületen, egy fórumon. A fórumon megírják, hogy a karakterük mit mond, gondol, érez, hogy viszonyul másokhoz, mi történik a környezetükben. Erre más karakterek hasonló módon válaszolnak, reagálnak, és ebből áll lényegében a játék.
 
Ez egyben olyan is, mint a bábszínház. Ott az előadók egy bábut mozgatnak, a bábu helyett beszélnek, stb. A Te karaktered is egy bábu, amit Te tudsz mozgatni, Te írod le, hogy mit csinál, hogy mit érez, hogy mit gondol és hogy mit mond ki hangosan. És a többi játékos is pont ezt csinálja. Ahogy pedig Te nem tudod mozgatni az ő karakterüket, ők sem a Tiedet. Egymás cselekedeteire és szavaira reagáltok.
 
Az egész hasonlítható egy könyvhöz is. Az eltérés csupán annyi, hogy itt minden egyes szereplő cselekedeteit (ezek a karakterek, amivel játszotok) más és más játékos írja le. Az egyik karakterét az egyik, a másikét a másik, a harmadikét pedig Te, stb., nem pedig egy ember, az író. Mindenki hozzáteszi a saját mondatait a történethez, amiből végül kialakul egy teljes írás, a hozzászólások lánca. Mivel nem egyedül írod meg a történetet, mások máshogy reagálhatnak (és általában máshogy is reagálnak), mint ahogy Te azt előre sejted/tervezed/gondolod. És ettől lesz szerepjáték, hogy szituációs elemekkel vegyül a regényírás, bizonyos helyzetekben kell helytállni a karakterednek, aminek az előzménye rengeteg hozzászólásból áll, és tipikusan nagyon bonyolult. Képzeld bele magad például Harry Potter szerepébe: Te írhatod meg, Te találhatod ki, hogy mit csináljon, miközben egy másik játékos irányítja mondjuk Voldemortot. Azt pedig ő találja ki. A játék rendszere meg (jó esetben) egyértelműen behatárolja, hogy a két karakter miket tehet meg, és miket nem, és a találékonyságodat felhasználva mozoghatsz így a világban.
 
Sokan erre azt mondják, hogy ennyi erővel játszanak valami MMORPG-vel, miért szórakoznának ilyesmivel. Nos, a kérdésre végtelen egyszerű válasszal lehet szolgálni: a kettő más, nem összehasonlítható. Akinek fontosabb az, hogy megjelenjen számára mindaz, amit tesz, az játsszon csak ezekkel a játékokkal, akinek viszont fontosabb az, hogy a fantáziáját kalauzolja el egy távoli zugba, világba, annak nem ezek az MMORPG-k valóak, hanem a klasszikusabb értelemben vett szerepjátékok, így a fórumos játékok is. Sokkal szabadabban mozoghatsz, sokkal találékonyabban használhatsz fel bizonyos elemeket. Például egy varázslatot olyanra is felhasználhatsz, ami lehet, hogy másnak eszébe sem jut, ugyanakkor teljesen jogos felhasználási mód, ezzel szemben egy 3D-s online játékban megvan kötve a kezed. Ezen kívül lehet, hogy pl. a WoW világa hatalmas, de a világok, amikben mi mozgunk végtelen teret öltenek, és bármilyen időben játszódhatnak, bármilyen technikai felszereltség mellett, a fantáziád segítségével pedig sokkal festőibb környezetben. Bármikor bővíthetőek bármilyen irányba, nem kell DLC-kre várni, meg új pályákra. Egyszerűen gondolunk egyet, és már meg is vannak alkotva az új helyszínek, ahol szabadon játszhatsz. Ezáltal nem kell várni a készítőkre, hanem Te magad is bármikor variálhatsz a világon, rendszeren, ezért senkinek sem tartozol havidíjjal sem, és nincs olyan, hogy bezárják a játékot, legfeljebb a felületet, ahol játszotok, de ennek helyét átveheti egy másik fórum, sőt, akár még a Skype is sok esetben.
 
 

 

 

20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!